ServiceBroker top
 

Hjælp - spørgsmål og svar

Herunder finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Hvorfor behøver jeg ikke kontakte købsstedet for at få repareret varen på garanti?

Hvis din vare er købt i Danmark hæfter sælger/producenten for reparation på garanti. Producenten betaler derfor alle reparationsomkostninger uanset om du først henvender dig til forhandleren, eller du går direkte til værkstedet. Du skal dog være opmærksom på, at der er forskel på garanti og reklamationsret; se næste afsnit.

Hvad er garanti og reklamationsret?

Du kan læse mere om garanti og reklamationsret på forbrugerrådets hjemmeside.

Garanti og reklamationsret inkluderer ikke forbrugsstoffer som f.eks. batterier, pærer, toner, osv. Garanti og reklamationsret gælder ligeledes ikke, hvis:
  • Produktet er tabt, fugtskadet eller har anden ydre skade.
  • Produktet er installeret forkert eller er fejlbetjent.
  • Produktet mangler serienummer eller købsdokumentation.
  • Produktet er fejlfrit og overholder specifikationerne.


  • Er produktet købt uden for Danmark, kræver producenterne forskellige former for dokumentation og der ydes kun begrænset former for garanti. Producenterne kræver typisk et Warranty Card udfærdiget af producenten selv, stemplet og underskrevet af forhandleren plus bon eller anden købsdokumentation. Kontakt producenten for yderligere information inden du booker en reparation.

    Hvis du er i tvivl om forholdene i forbindelse med garanti, skal du kontakte forhandleren du har købt produktet hos eller producenten direkte.

    Min vare har aldrig virket!

    Der opereres med et begreb, der hedder DOA. DOA er en forkortelse af Dead-On-Arrival og betyder, at produktet aldrig har virket og der gælder i den situation normalt særlige regler i forhold til garanti. Normalt kan man inden for en uge fra købsdatoen få varen ombyttet der, hvor den er købt. Du skal ikke oprette sagen som en reparationssag på ServiceBroker.dk, hvis det er tilfældet for dig. Du skal kontakte det sted du har købt varen for en ombytning. Du kan godt booke en garantireparation på ServiceBroker.dk, men den vil i så fald blive repareret i stedet for ombyttet.

    Hvem skal jeg kontakte ved spørgsmål eller problemer?

    Hvis du er i tvivl om hvorvidt du skal registrere din sag som en garanti reparation eller ej, skal du først læse afsnittet om garanti længere nede. Er du stadig i tvivl skal du kontakte enten producenten, eller det sted du har købt varen.

    Hvis du allerede har registreret en sag, skal du kontakte det værksted, du fik oplyst i bekræftelsesmailen, hvis du har spørgsmål til reparationen eller af anden årsag har brug for at kontakte værkstedet.

    Hvis du har fået en bekræftelsesmail og/eller har printet siden til udskrivning af følgesedlen, har du oprettet sagen. Er mailen udeblevet, er det sandsynligvis fordi du har skrevet din mailadresse forkert. Hvis du er i tvivl om hvorvidt du overhovedet har oprettet en sag eller ej, skal du kontakte os her. Vi svarer normalt på mails inden for et døgn.

    Vi gør opmærksom på, at mailadressen anført herover ikke kan bruges til at forespørge på status på en konkret sag, da henvendelsen vil blive besvaret af ServiceBrokers callcenter og ikke af det konkrete værksted. Status på sager opdateres automatisk i det øjeblik status ændres fra værkstedet. Hvis du alligevel har brug for yderligere status, skal du bruge dialog funktionen på sagens status side, da du så får dialog direkte med den ansvarlige tekniker på det rigtige værksted.

    Jeg fik ikke skrevet følgesedlen ud!

    I bekræftelsesmailen er der et link til at skrive den ud igen.